این هم شعری که خیلی دوستش دارم و حقاً پر از معنیه...

 

این مثنوی حدیث پریشانی من است

بشنو که سوگنامه ی ویرانی من است،

امشب نه اینکه شام غریبان گرفته ام

بلکه به یمن آمدنت جان گرفته ام،

گفتی غزل بگو،غزلم شور و حال مرد

بعد از تو حس شعر فنا شد ،خیال مرد،

گفتم مرو که تیره شود زندگانیم

با رفتنت به خاک سیه مینشانیم،

گفتی زمین مجال رسیدن نمیدهد

بر چشم باز فرصت دیدن نمیدهد،

وقتی نقاب محور یک رنگ بودن است

معیار مهر ورزیمان: سنگ بودن است،

دیگر چه جای دل خوشی و عشق بازی است؟

اصلا کدام احمق از این عشق راضی است؟

این عشق نیست،فاجعه ی قرن آهن است

من بودنی که عاقبتش نیست بودن است،

حالا به حرف های غریبت رسیده ام

فهمیده ام که خوب تو را بد شنیده ام،

حق با تو بود از غم غربت شکسته ام

بگذار صادقانه بگویم که خسته ام،

بیزارم از تمام رفیقان نارفیق

اینها چقدر فاصله دارند تا رفیق،

من را به ابتذال نبودن کشانده اند

روح مرا به مسند پوچی نشانده اند،

تا این برادران ریا کار زنده اند

این گرگ سیرتان جفا کار زنده اند،

یعقوب درد میکشد و کور میشود

یوسف همیشه وصله ی ناجور میشود،

اینجا نقاب شیر به کفتار میزنند

منصور را هر آینه بر دار میزنند،

اینجا کسی برای کسی کس نمیشود

حتی عقاب در خور کرکس نمیشود،

جایی که سهم مرد به جز تازیانه نیست

حق با تو بود ماندنمان عاقلانه نیست،

ما میرویم چون دلمان جای دیگر است

ما میرویم هر که بماند مخیر است،

ما میرویم گرچه ز الطاف دوستان

بر جای جای پیکرمان زخم خنجر است،

دل خوش نمیکنیم به عثمان و مذهبش

در دین ما ملاک مسلمان ابوذر است،

ما میرویم مقصدمان نامشخص است

هر جا رویم بی شک از این شهر بهتر است،

از سادگی است گر به کسی تکیه کرده ایم

اینجا که گرگ با سگ گله برادر است،

ما میرویم ماندن با درد فاجعست

در عرف ما نشستن یک مرد فاجعست،

دیریست رفته اند امیران قافله

ما مانده ایم غافل و پیران قافله،

این جاده گر چه باب من و پای لنگ نیست

باید شتاب کرد،مجال درنگ نیست،

بر درب آفتاب پی باج میرویم

ما هم بدون بال به معراج میرویم..........

 

موفق باشید و شاد...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
فقط کلیک جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:06 ق.ظ http://www.adinehbook.com

بازاریابی اینترنتی ... هر کلیک 80 ریال ... به ما سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد