عاشورا

امروز روز عاشورا بود...خیلی دلم گرفته بود...خیلی...دوست داشتم یه دریا گریه کنم، زیارت عاشورا رو خوندم،یه کم بهم آرامش داد...قشنگترین چیزی که اتفاق افتاد این بود که بعد از یه عالمه وقت درست روز تاسوعا بارون گرفت...انگار آسمون هم گریه‌اش گرفته بود...امروز هم که عاشورا بود و بارون شدت گرفته بود...باد هم وحشیانه می‌وزید...اما صدای دسته‌ی عزادارا بلندتر از صدای باد بود...آسمون ابریه...زمین خیسه و من دلگیر...الآن که فکر می‌کنم یادم نمیاد آخرین بار چه سالی بود که دنبال دسته راه افتادم...خیلی دلم تنگ شده واسه اون روزا...امسال به نسبت سالهای پیش محرم و عزاداریش خیلی پررنگتر بود...تو راه مدرسه اکثراً سیاه پوشیده بودن...از طرف مدرسه بردنمون زیارت عاشورا خوندیم...انقدر گریه کردم که وقتی برگشتیم سرم درد می‌کرد...البته یه حس سبکی هم بهم دست داده بود...فرناز یه دستمال ورداشت آخرش و اشکامو پاک کرد و دستمالو گذاشت تو کیفش و گفت نگهش می‌دارم...خندیدم و پیش خودم فکر کردم حتماً دیگه گیرش نمیاد...بعد هم بهمون آش دادن و ما هم هرچی خودمونو به در و دیوار کوبیدیم که تعطیلمون کنن و تا ساعت 3 نمونیم مدرسه، هیشکی به حرفمون گوش نکرد...بعدش که تعطیل شدیم یکی از بچه‌ها گفت حالا خداییش چی می‌خواستی که اینقدر واسش گریه کردی؟ مات شدم...تازه به این مسئله فکر کردم...گفتم: گریه کردم اما هیچ حاجتی نداشتم...اما خودم که میدونستم که............البته حاجت که نه...باید آروم می‌شدم...دلم خیلی پر بود...بیشتر از همه از... و امام حسین هم منو نا امید نکرد...آرامشی گرفتم که هیچوقت فراموش نمی‌کنم...این روزا یه چیز دیگه هم اعصابمو بدجوری خط خطی کرده...اون هم کاریکاتورایی بود که از حضرت محمد کشیده بودن...من که کاریکاتورها رو ندیده بودم، فقط تعریفشو شنیده بودم...تظاهرات مسلمونا رو دیدم تو تلویزیون... بعد یه سری به وبلاگ پویا زدم که دیدم تو لینکدونیش این لینکو داره...رفتم و.................. واقعاً چقدر بعضیها پست فطرتن...چقدر آدمیت خودشونو فراموش کردن...چقدر حیوونن بعضیا...انقدر عصبانی شدم که اگه کسی که اینا رو کشیده بود، جلوم بود، حتماً انقدر گلوشو فشار می‌دادم که بمیره...من که از خودم خحالت کشیدم... اون کاریکاتورایی که توی تلویزیون نشون دادن فقط به اسلام توهین کرده بود...اما تو اون عکسایی که من دیدم مستقیماً به شخص پیامبر توهینهایی شده بود که به پست‌ترین آدمای روی زمین هم نمیشه...خونم داشت قل قل می‌کرد...خیلی عصبانی شدم...همونجور که اگه به حضرت عیسی یا حضرت موسی توهین می‌شد عصبانی می‌شدم...اون کسی که اینا رو کشیده کاش می‌فهمید حتی لیاقت این که اسم پیامبرو بیاره نداره... حتی لیاقت نداره یه مسلمون بهش تف کنه...چه برسه به اینکه عقده‌های روانیشو اینجوری خالی کنه...البته پرواضحه که دستای همیشه کثیف سیاست پشت این ماجراست...بهتره بگذرم و به قول خودم: خونمو کثیفتر نکنم...ولی اعصابم خیلی خرد شد...در آخر شهادت امام حسین(ع) را به همه‌ی شما تسلیت عرض می‌کنم...عزاداریهاتون قبول...تا بعد...

نظرات 2 + ارسال نظر
یک غریبه پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 06:23 ب.ظ

اول سلام
بعد من برای اولین بار وبلاگ شما رو دیدم . اسمش خوبه اما ...
موفق باشید

اما................................؟ خودش خوب نیست؟ نمی‌دونم...

سیدهانی سه‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:17 ق.ظ http://seyedhani.persianblog.com

و بسیاری عاشورا می خوانند تا « آرامش » یابند ... و بسیاری خدای را عبادت تا « لذت »، پس کجاست اخلاصی ؟ و این است که عباداتمان بیش از مدتی دوام نمی آورد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد